Nieuwe single ‘Het Tij’ NU UIT!!!

Mijn nieuwe single is verkrijgbaar!
Hij is vanaf vandaag te vinden op iTunesSpotify , Apple Music en alle andere digitale diensten. De single werd opgenomen in Haarlem bij Huub Reijndersde mastering gebeurde in Minnesota, USA, door Tom Garneau, sound engineer van Prince.
 
Een Nederlandstalige single. Vreemd genoeg ging die omslag echter wel van vandaag op morgen. Ik schrijf heel vaak de melodieën en akkoorden vooraf, daarna laat ik het verhaal gisten als het ware. Maar wanneer ik de lyrics begon te prevelen waren het allemaal Nederlandstalige woorden. Ik vond het best eng want ik had tot voordien echt nog nooit mijn moedertaal in een song gebruikt. maar ik dacht: als de band het goed vindt moet ik dit verder uitwerken. Vanaf dat moment ging het enorm snel want diezelfde dag nog had ik Het Tij klaar. De song gaat over een koppel dat maar blijft rotzooien, ook al is de relatie al lang voorbij. Vroeg of laat komt ieder van ons mogelijk in zo’n verleidelijke doch onhoudbare situatie terecht.

De opnames gebeurden in Haarlem, alwaar producer Huub Reijnders een fantastische studio uitbaat samen met nog enkele like-minded producers. Enkele sfeerbeeldjes:

Later tijdens de opnames kwam Huub met een waanzinnig idee: hij kent Tom Garneau, toevallig de mastering engineer van Prince ten tijde van Crystal Ball. En als Tom het leuk vindt zou het wel eens kunnen dat ie de track mastert. Een weekje later was alles in kannen en kruiken, en aldus geschiedde. Het Tij was een feit!

Geef een reactie

