Jim Cole is EINDELIJK terug van (eigenlijk nooit) weg geweest!

Jim-Cole-Banner-Het-Tij

Beste mensen,

16 juni 2017 is het zover. Dan komt de nieuwe single “HET TIJ” van Jim Cole uit via iTunes, Youtube, Spotify en alle andere mogelijke digitale streaming-platformen.

Terug van nooit weg geweest, want vorig jaar haalde hij nog de finale van The Voice van Vlaanderen. Maar als Jim Cole is het opvallend lang stil gebleven. Vier jaar om precies te zijn. Als we Jimmy de vraag stellen waarom luidt het antwoord: “Ik was als Jim Cole op een tweespoor beland. Enerzijds kenden mensen me van uptempo en funky songs als “Things” (2007) en “Someday Charlotte” (2008). Anderzijds liet ik via m’n tweede album  “When Love Is Not Enough” uit 2011 een ruwer sausje horen van de richting die ik begon uit te gaan. Het werd allemaal wat meer rock & roll en minder ‘netjes’. Maar in 2013 gebeurde er iets wat ik in de verste verte niet had zien aankomen. Mijn eerste zoontje Noah zag het levenslicht, en al gauw kwam er van muziek maken en songs schrijven nog maar weinig in huis. Ik had totaal onderschat wat het was om een kindje in huis te hebben, dus duurde het toch wel eventjes vooraleer ik terug wat tijd vond om de draad op te pikken. Maar toch merkte ik dat ik letterlijk was uitverteld, ik had vrij snel de muziek maar de woorden waren zoek.”

“Pas in 2016, nadat ik de Voice-finale achter de rug had, begon ik opnieuw echt de drive te vinden om nieuwe muziek te schrijven, nieuwe songs te componeren en ook een nieuw verhaal te vertellen. Weliswaar in het verlengde van mijn eerste album, maar dan in het Nederlands. De taal waar ik eigenlijk nooit durfde in te schrijven leek plots een ongelooflijke tool om mijn spreekwoordelijk ei mee te leggen. Het vloeide er uit. En van daaruit ontstond ook de single “Het Tij”.”

De single werd, samen met nog een nummer, opgenomen in Haarlem bij Huub Reijnders, die ook het eerste album Soul in 2 had geproduced. De mastering gebeurde wonderbaarlijk in Minnesota, USA, waar de mastering en sound engineer van Prince woont. De naam: Tom Garneau.

In februari ging Jim bij DOX RECORDS Amsterdam aankloppen en voelden beide partijen mekaar heel snel aan. Van de opgenomen songs werd uiteindelijk HET TIJ gekozen als single.

Vanaf 16 juni 2017 is HET TIJ overal te beluisteren en digitaal verkrijgbaar.

 

Geef een reactie

